6 dagar kvar

Jisses... snart är de dax med jul och allt som hör där till =)
I morgon ska Jimmy åka till luddis och handla julmaten, eftersom ja inte kom iväg i tisdags för min migrän satte stop för mig.. =/ Men.. jag får itne följa med till luddis, utan han tar med sig N... *hmmmm* Då naklas de julklappar.. hehehe..
Jag är barnsligt förtjust i paket.. Tror att jag aldrig växer ifrån de.. =) 

I helgen ska ja baka.. knäck, kola och nå mer.. Vet inte ännu.. det är ju ingen idé att baka för tidigt för jag har ett några som brukar vara så dutikgt att äta upp allt.. Och jag räknar inte in mig själv nu..

Fick lite räkningar idag.. den ända gången de är lite lite trevligt att få dom är det när det står God jul och gott nytt år på dem.. Står de så på era med?? ;)


Snart kommer han.. Tomten.. har ni varit snälla?? ;)





Kommentarer
Postat av: Mirjam

Ok :) Som barn brukar man kunna växa ifrån det snabbt. Konstigt nog känns det som tabu att prata om det, trots att det är så vanligt.



Kroppen och psyket är konstigt, men jag tror det är stressrelaterat bland annat, även om jag är bombsäker på att flertal faktorer kan orsaka en såkallad tvångshandling.



Puss till dej min sköna!



P.S Jag har varit den snällaste man kan tänka sig i år, hoppas tomten är snäll tillbaka ;)

2008-12-19 @ 13:03:08
URL: http://justathought.bloggproffs.se
Postat av: Mirjam

Säkerligen är det så. Saker och ting i vårat liv, grundar sig i hur vi formas och ibland behöver människor försvara sig, gentemot sig själv. Tvångsmässiga handlingar behöver absolut inte vara ett försvar, men helt klart (emellertid) nånting på vägen, när bilden framför oss inte är solklar. Typ!



Jag har bett tomten att inte vara snäll mot mej, så jag betvivlar att han ger mej det jag vill ha ;)



Puss

2008-12-20 @ 09:38:47
URL: http://justathought.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0