Galet..

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 8 apr 2009.

Din graviditet startade Ons 19 nov 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 3 dec 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 141 av 280. (50,4%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 25 aug 2009
Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen:
Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret:
Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.


Taget ifrån min sida på familjeliv.



Tycker de går rätt fort nu. =) De gör absolut ingeting. hihi

Funderar över o ja ska ge mig in på och göra en ny desing på bloggen, vet bara inte om ja orkar.. haha För de är ju såå jobbigt att göra. =)
Näää.. får se.
Hänt idag då? Varit i luddis och handlat de sista inför påsken. *usch* tycker de är såå trist att handla mat! Någon som håller med?
Sen håller jag på att skriva en massa uppgifter till Communicare. Håller hjärnan sysselsatt iaf och de är ju bra.

Nä, nu blir de sängläge. Ska kolla på tv en stund och sen fortsätta på min bok.

Sov så gott raringar!

Kommentarer
Postat av: sanny

så glad för dig. mysigt om det blir lite småliv hemma hos pappa å gunilla ibland nu :)

2009-04-08 @ 22:05:54
Postat av: Mirjam

Du, min lilla sötnos. Jag vill ha uppdatering om magen, i form av en bild :)

2009-04-08 @ 22:10:02
URL: http://mirjamspanier.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Tummen upp för det!

2009-04-08 @ 22:13:09
URL: http://mirjamspanier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0