Förlossning

I tisdags den 18 började ja få kraftiga förvärkar, kom och gick i hela 2 dagar. Natten till torsdag så gick mitt vatten, va bra tänkte ja då är de ju dax snart =) Tji fick vi.. Värkarna kom inte igång alls, på torsdag morgon fick vi en tid för att kolla upp så de verkligen va vattnet och kolla hur bebis mådde. Japp, de va vattnet men eftersom värkarna inte hade kommit igång så fick vi åka hem igen. *morr*  men på fredagen så hade ja värkar som va 2-3 minuter i mellan ochdå fick ja åka in. (fick en tid för igångsättning på lördagen kl 08.00 om inget annat hände).

In på förlossning och de konstaterade att ja bara var öppen 2 cm. *suck* Ja hade skit ont.. jaja.. fick var kvar iaf och fick en morfin spruta för natten. De undersökte mig igen på morgonen ch då va ja 3 cm öppen. Fan, denna unge kommer ju för fan aldrig ut tänkte ja.. Började bli väldigt trött..
Kl: 10.30 kom de fram till att ja skulle få värkstimulerande dropp. *jippi* ;) Nu händer de något iaf.
Ja och de gjorde de med en jälva fart kan ja meddela oxå. Vid tolv hade jag as-ont och tjatade på bm att få en eda. Fik vänta lite till för de va lite tidigt för de tyckte dom. (de tyckte inte ja). fick den där edan och narkosläkaren satte 4 bedövningssprutor men ja käde fan allt iaf. Han fattade inte varför och a började bli förbannad. Sätt skiten bara vrålade jag. =)

Efter ja fick den så tog de ju en stund innan den värkade. Om de nu gjorde de, för 10 min efter ja fick den så kände ag för att krysta. Hon kollade mig för hon trodde väl kanske inte riktigt på de. Då va ja öppen 7-8 cm. Oj då sa hon, nu måste jag fixa ordning. 10 min senare fick ja henne att kolla igen och då va de verkligen dax att få ut en bebis. =)
Fan vilken smärta men de va den bästa smärta ågonsin när min älskade lilla William kom ut!

Kl: 13.53, lördagen den 22/8 föddes han och han va 49 cm lång och vägde 3600g.

Nu ligger han här breved mig i soffan och sover gott. Snart är de dax för ännu en matning. =)

Han är verkligen de bästa jag gjort! Älskar honom över allt annat, mitt allt. =)


De va om förlossningen, fortsättning följer. Han har gulsot så vi är inlagda på avd.35 på Usö. Men de berättar ja om senare.. ;)

Kram på er!







Kommentarer
Postat av: sanny

åh, så glad för dig sis :)

2009-09-01 @ 11:58:29
Postat av: Anonym

är så glad för eran skull, och så nyfiken är jag (: Hoppas allt går bra och att ni kommer hem snart så jag kan komma och inspektera eran sötnos (;

massor med kramar

2009-09-01 @ 15:14:56
URL: http://linnpinns.blogg.se/
Postat av: Linda

Starkt jobbat tjejen! :)

2009-09-01 @ 18:09:44
URL: http://linduz.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Duktiga mamma Jenny! Ni är så vackra!



All kärlek och tusen kramar!

2009-09-03 @ 21:39:43
Postat av: Anonym

ja jag är hur spänd som helst på att se lillen så vi måste ses snart (: är hemma nästa söndag, om ni har tid så kan jag gärna komma förbi :D kramar

2009-09-05 @ 22:45:17
URL: http://linnpinns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0