Giftemål?!?

Vill ni gifta er någon dag? Hur resonerar ni inför den dagen?
De vill ja..

Men ja har funderat mycket ang giftemål just nu efter som det är rätt många i min omgivning som ska ta de stora steget och även några som redan har tagit det.
Min åsikt är att man abslout inte ska några tvivel på den person som man ska gifta sig med.. Inte fundera över gör ja rätt nu när man redan börjat planera och satt ett datum. Det ska vara kul att planera sitt bröllop (självklart stress och sånt) och att man ska verkligen längta dit. Man ska titta på sin blivande o typ tänka ooo du är verkligen mitt livskärlek som ja vill dela mitt liv med.

Varför skriver ja detta inlägg då?
Jo.. ja är oroligt för vissa av mina vänner (har även sagt de till dom) en del är redan gifta och en del ska gifta sig.
Ja frågar: Är det är verkligen något du vill göra!
För när ja bestämmer mig för att gifta mig så ska de inte finnas några tvivel eller funderingar och ska vara klart för mig att detta vill ja göra för ja älskar denna person så mycket.

Hur tänker ni?

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag tänker nog som dej skulle jag tro. Giftermål är som med allt annat här i livet. Man kan visserligen aldrig fullt hundra på att nånting kommer hålle förevigt, däremot tycker jag förstås det är en fördel om man är säker på vad man känner och de val man väljer att göra.



Personligen vill jag inte gifta mej. Det är vackert med bröllop, vackert med med allt som hör stunden till, men mer än så tycker jag inte att det är. Jag behöver inte en ring på fingret eller en tjusig brudklänning för att bevisa min kärlek, till min partner och för min omgivning.



Däremot skulle jag kunna tänka mej ett borgligt giftermål, den dagen vi planerar barn och då för barnens skull i och med att ett äktenskap förenklar det för barnen, skriftliga sätt!



Det är min åsikt!

2008-09-25 @ 11:44:56
URL: http://ninya.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Precis. Alla tänker vi olika om olika saker och det är alltid trevligt att se det ur en annan människas perspektiv. Man ska vara öppen för sånt!



Stor kram

2008-09-25 @ 13:01:56
URL: http://ninya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0