Raderade

Raderade allt och bröjade om ifrån början med bloggen, va mycket enklare och nu e den snart klar.. =0)

Igår hände de inte så mycket.. Sov dåligt som vanligt, gör de jämt när ja kommit hem efter nattskift. Sov en stund på em oxå, ett måste annars överlever jag inte. Tjurig och grinig hela tiden, de e fan inge kul alls! *gnäll gnäll*
Idag måste jag upp vid tolv. Vi ska till banken.. vi har ju fått de orange kuverten.. *suck*  Måste in i duschen och försöka se levande ut idag. De blir svårt de, att se pigg och levande ut.. haha
Jimmy får förklara allt för mig en gång till sen för jag kommer inte att fatta nå va ho säger i dag. Kommer ju knappt ihåg va djuren heter.. *asg*

Jaja.. väntar på bröllopsinbjudan..(intresseklubben antecknar), två st faktiskt och en begraving.. fullt upp.. både glädje och sorg omvaranat.. men de är ju så.. livet....

Snart får ja sova.. *längtar*


Läst om de här med att man ska ta bort barnbidraget om man tjärnar 20.000 i månaden.. ?!?!?!?!
Tycker de e helt knäppt, ok om man kanske har 30.000 eller över de om de nu måste göra så. Men de pengarna är ju till barnet. (ska va iaf) För de är ju fan inte billigt att ha barn, o speciellt inte när de växer ut kläder, skor på 0,0 sekunder..
Vi vill inte leva i ett samhälle där de är klassgrupperingar?! eller?!?! Det blir ju mer klassgrupperingar om de ska hållas på att ändras på sånt som funkar..
Nej, tycker vi ska ha kvar barnbidraget som det är idag! Punkt slut! Eller va tycker ni??
(ni får ursäkta om de står fel någon stans, men kl är faktiskt 04.26... e lite trött.. ;))



*S*

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag håller med! Blev faktiskt lite småirriterad när jag läste på aftonbladet att det fanns planer på att ta bort barnbidraget för inkomsttagare på 20.000 och uppåt. Inte nog med det, hade en "läsarröstning" gjorts, eller va i full gång när jag läste artikeln. Jag röstade och fick upp svar, där majoriteten tyckte att det va helt rätt, att man skulle ta bort barnbidraget för de som tjänar 20.000 eller mer. Det gjorde mej skitgrinig.

Det är ju som du säger, det är fan inte gratis att ha barn!

Sverige har så mycket konstiga ideér för sig och ibland kan man ärligt undra hur funtat samhället är när våra barn blir stora. Det är skrämmande!

Puss!

2008-03-27 @ 11:42:26
URL: http://ninya.blogg.se
Postat av: Mamsen!

Vilken snygg blogg! Tjusigt!!!!!

2008-04-04 @ 15:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0